Taciz



                                     Perşembe, 7 Kasım 2013


Oturduğum koltukta yanıma oturdu. Önce kolunu sırtıma doğru attı. Hiç bir art niyet beslemeden sadece rahatlığından rahatsız oldum ve uyardım.  Düzeltti kendini. Sonra bacağıma bir şey değince dikkat kesildim ama kucağında ki montu zannettim. O his bir kaç kez devam edince anlamaya çalıştım,  ellerine baktım gizlice, montunun altında olduğunu gördüm ve cama doğru yanaşıp kurtardım kendimi. Rahatsızlığımı anlayınca ellerini göğsünde birleştirdi, kendine sarılır gibi. Herhalde yanlışlık oldu diye düşünürken kendini sarmış olduğu elinin  parmakları bana değdi ve net olarak anladım ki ortada bir yanlış anlama yok, resmen tacize uğruyorum.

Üstelik iş çıkış saati ve metrobüs tıklım tıklım dolu. Yanımdan kalkmasını söyledim,  toparlandı. "Hayır yanımdan kalk" dedim, sanki çok yorgunmuş da pelte gibi yığılmış eli bana yanlışlıkla değmiş gibi yapmaya kalktı, ses tonumu yükselterek "Bu ne cesaret? Hemen yanımdan kalk" dedim. Kalktı,  kapıya doğru gitti ve yorgun adam rolüne devam etti. Söylenmeye devam ettim, herkes duydu ama umursamadı. Niye bilmiyorum ama elim ayağım titredi. Su içtim. Biraz ilgilenir gibi olan kıza dönüp "Resmen taciz etti beni, cesarete bak" dedim, sustu. Diğerleri de  susmaya devam etti. Hepsi birden hiç bir şey olmamış gibi davrandı,  adam pelte rolünden hiç çıkmadı.

Suçlu olan benmişim gibi hissettim, ne yapsam diye düşündüm. İlk aklıma gelen şoföre seslenip, tacize uğradım kapıyı açmayın güvenlik çağırın demek oldu ama inandıramam şahit yok, boşu boşuna beklerim zamanım gider diye düşündüm.  Zaten provaya gidiyorum geç kalamam diye boşverdim. Bir durak sonra son durağa geldik, adam indi, herkes indi, ben indim ve hâlâ aklımda güvenliğe mi şikayet etsem soruları varken adam montunu giydi ve hiç bir şey olmamış gibi uzaklaştı.  Diğerleri susarak uzaklaştı.  Şaşkınlığımı twit atarak gidermeye çalıştım.  Hepsi bu.


Not: Bu olay sonrası tacize uğrayan insanların paylaşım yaptığı Hollaback! diye bir blog olduğunu keşfettim. İlgilenirseniz linki şu şekilde; http://istanbul.ihollaback.org


Seyhan Arman
www.twitter.com/seyhanarman